ISO 26000 : 2010
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
ISO 26000 standardı şu konularda rehberlik sağlar:
- Sosyal sorumluluğun tanınması ve paydaşların dahil edilmesi
- Sosyal sorumluluk sahibi davranışları organizasyona entegre etmenin yolları
- Sosyal sorumluluğun yedi temel ilkesi:
- Hesap verebilirlik
- Şeffaflık
- Etik davranış
- Paydaş çıkarlarına saygı
- Hukukun üstünlüğüne saygı
- Uluslararası davranış normlarına saygı
- İnsan haklarına saygı
- Sosyal sorumluluğa ilişkin yedi temel konu ve konu:
- Kurumsal yönetişim
- İnsan hakları
- Çalışma uygulamaları
- Çevre
- Adil işletme uygulamaları
- Tüketici sorunları
- Toplum katılımı ve gelişimi
ISO 26000 neyi başarır?
ISO 26000'in amacı:- Kuruluşların kültürel, toplumsal, çevresel ve yasal farklılıklara ve ekonomik kalkınma koşullarına saygı göstererek sosyal sorumluluklarını yerine getirmelerine yardımcı olmak
- Sosyal sorumluluğun operasyonel hale getirilmesiyle ilgili pratik rehberlik sağlayın
- Paydaşların belirlenmesi ve onlarla etkileşim kurulması ve sosyal sorumluluk hakkında yapılan raporların ve iddiaların güvenilirliğinin artırılması konusunda yardımcı olunması
- Performans sonuçlarını ve iyileştirmeyi vurgulayın
- Kuruluşların müşterileri ve diğer paydaşları arasında güven ve memnuniyeti artırmak
- Mevcut belgeler, uluslararası anlaşmalar ve sözleşmeler ve mevcut ISO standartları ile tutarlılığı sağlayın
- Sosyal sorumluluk alanında ortak terminolojiyi teşvik etmek
- Sosyal sorumluluk bilincini genişletmek